1/31/2004

دیدین بعضی وقتها میشه یه فکرایی میاد تو سرت که بعدش سرحساب میشی با خودت میگی خوبه که صدای فکرای آدم را کسی نمیشنوه!یا نه..خوبه که فکرهای آدمها بی صداست.. اگر نه میگفتن طرف دیونه است! خود من امروز از اون فکرها تو سرم افتاده بود..جهان بینی وارونه اسمیه که من دوست دارم روش بذارم...
حالا ممکنه با این طرز جهانبینی من حال کنین..ممکن هم هست به حالم تاسف بخورین بگین خدا شفاش بده.. واسه من مهم نیست..یا حداقل دومیش مهم نیست! اولیش خوب احساس خوبی داره! میشه گفت تقریبا همه لحظاتی تو زندگیشون پیش اومده که از خودشون سوال کنن واقعا از کجا اومدن.. راز خلقت چیه؟ از این سوالها..
خوب تو کتابهای معارف اسلامی و شبیه به اون میگن راز خلقت اینه که خدا را پرستش کنیم... خودشون هم یه جواب دندان شکن زودتر از اینکه سوال پیچشون کنی نوشتن: چون ما جزء هستیم و خدا کل.. جزء در کل نمیگنجد.. پس خدانگهدار.. سوال به سوال.. خوب منطقی هم هست..
من امروز تو مدتی کمتر از 2 دقیقه یه سری افکار جفنگ به ذهنم رسید و زود به یه فرضیه رسیدم که تصمیم گرفتم زودتر به اسم خودم اینجا ثبتش کنم تا یکی دیگه زرنگی نکرده!
اول داشتم به مکانیسم بدن و اینکه چطور این اعضا و ارگانهای بدن اینقدر با هم هارمونی دارن و بی نقص کار میکنن فکر میکردم.. و اینکه واقعا خدا کارش درسته... بعدش یهو فکر کردم که تازه ما اشرف مخلوقات هم هستیم.. چون فکر کردن بلدیم..بقیه موجودات زنده کره زمین هم که در خدمت ما هستن!
خوب.. شاید ما هم در خدمت یه سری از موجودات دیگه باشیم و خودمون هم خبر نداریم.. درست مثل موجودات زنده دیگه که در خدمت ما هستن و خودشون خبر ندارن! اصلا از کجا معلوم که ما خودمون منبع تغذیه (حالا این یه احتمالشه) موجودات برتر از خودمون نباشیم؟ نه خوب به عقل جور در نمیاد.. آقا کفر نگو! اینجا بود که به این نتیجه رسیدم که نظرم به عقل جور در نمیاد.. واسه همین ادامه اش را بیخیال شدم.. بعدش لجم گرفت که مثلا دوشنبه دو تا امتحان دارم و مثلا دارم درس میخونم اونوقت وسط این مصیبتها رفتم تو کار جهانبینی و این حرفها..
بعدش بود که به این نتیجه مهم رسیدم که خوبه که افکار آدمها بی صداست!
فقط نمیفهمم اگه خوشحالم که افکار ادمها بی صداست پس چرا اینجا نوشتمش.. شاید خدا را چه دیدید.. 400 سال دیگه یه همچین نظریه ای اومد.. حداقل به خاطر من هم که شده آدمهای آینده فکر میکنن که آدمهای قرن بیستم کارشون درست بوده! نه؟

Pictures from Hollywood!
همين الان تلويزيون داشت عکسهاي مريخ را نشون ميداد!! همين الان هم ظريفي اين جمله را گفت!!