1/08/2004

تا حالا با کفتر بازها برخورد داشتین؟ خوب من از قضای روزگار یه دوست کفتر باز داشتم.. یکی از زجر آورترین کارهای روزگار این بود که با این دوست با هم باشیم و ایشون یکی دیگه از دوستهای کفتر بازش را ببینه!! دیگه تموم.. فقط باید از ماجراهایی که واسه اون کفتر نری که داشته از رو بوم رد میشده و ایشون هم یهو دیده و دویده اون کفتر ماده شوخ و شنگش را زیر پای نره هوا کرده!! و با چه مصیبتی کفتره را گرفته و.... یه قصه حداقل نیم ساعته رو گوش میدادیم..
حالا اگه با زبون آدمیزاد اینها تعریف میشد حرفی نبود... خوب آدم میفهمید چی میگن.. اما اصطلاحات خیلی پروفشنال استفاده میشد.. مثلا شما فرض کنید که یه آدم خنگی هستین که هیچی از کامپیوتر سر در نمیارین و بین دو نفر که مخ کامپیوترن گیر کردین ..(از اونها که اگه یه سوال ازتون بکنن و شما یه کم فکر کنید قبل از جواب دادن عصبانی میشن و میگن یالا بابا اینقدر لفتش دادی اسکرین سیورم راه افتاد).. چه حالی پیدا میکنین.. دقیقا همون مصیبت را ما داشتیم..
کفتره خیلی شوخ بود. اون سه پر کژدم سینه بازه رو زیرش هوا کردم.. ! با اینکه مفلق بود اما خوب دمش گرم.. امتحانش رو پس داد.. میخوام بدمش امتحان.. کاری به پولک نباتش هم ندارم..!!!
اون زره ای یه بود!! اونو میخوام با اون سه کناری تر ه جفتش بدم.. یه مفلق سینه گرفته هم ازش در بیاد برام بسه!!
آقا ما که نمیفهیدیم (هنوز هم نمیفهمم) اینها یعنی چی! اینها را هم بر اثر حس کنجکاوی که داشتم و میخواستم از این یه کار هم سر در بیارم تو ذهنم مونده.. دوستم خیلی برام کلاس گذاشت که منو هم کفتر باز کنه.. اما من خیلی خنگ بودم فکر کنم.. استعداد این کارها را نداشتم... حتی یه بار یه جفت کفتر بهم داد که برم نگه دارم.. دیدم وای چه دردسری داره.. دیگه زندگی واسه آدم نمیمونه .. یا باید دون و آب بهشون بده.. یا زیر پاشون را تمیز کنی..منم که خیلی خوشم میاد از این کارها..بدبختانه (یا خوشبختانه) به دو هفته نکشید که یک شب گربه یه شبیخون زد ه بود و جفتشون را شهید کرده بود...
یکی از خصلتهای بارز کفتر بازها اینه که همیشه کله شون رو به آسمونه.. فرقی نداره در چه موقعیتی باشن.. کجا باشن.. حتی بعضی وقتها تو اتاق هم که باشن بر حسب عادت شاید هر چند دقیقه یه بار به طاق اتاق نگاه میکنن!!
کفتر بازها علاوه بر اینکه خیلی عاشق کفترهاشون هستن .. خیلی هاشون هم درامدشون فقط از همین کاره.. نه فقط خرید و فروش کفتر.. بلکه شرط بندی های میلیون تومانی در مسابقات کفتر بازی هست که برنده ممکنه تا هفت هشت ده میلیون تومان هم صاحب بشه..(بستگی به مسابقه اش داره!) . مثلا یکیش اینه که کفترهای کی میتونه بیشتر از بقیه تو آسمون دوام بیاره و نشینه.. مثلا یه صبح تا شب کفتر بدبخت باید تو هوا باشه.. یا مثلا کفتر کی بعد از مثلا سه ماه که پیش یه نفر دیگه مونده بوده میتونه برگرده خونه.. (این اصطلاح رو الان یادم افتاد..سفت بوم نشده )..
حالا جالب اینجاست که تو امریکا هم من باید کفتر باز بشناسم!! یه یارو سیاه پوسته هست که خیلی هم اهل عرفان و فلسفه و این حرفهاست.. تو کالج کار میکنه.. از قضا یه روز که داشت مخم را میخورد(خیلی حرف میزنه) فهمیدم که کفتر باز تیره ای هم هست... البته اینجا سطح مسابقات کفتر بازیشون بالا تر از ایرانه فکر کنم.. مثلا اینها یه کفتر از تگزاس ول میکنن که بره کانزاس!!
خلاصه کلام.. کفتر باز همه جای دنیا هست.. درست مثل همه چیزهای دیگه که همه جای دنیا پیدا میشه!!!